Haber

Mercedes-Benz Türk Otobüs Ar-Ge ekibi, iç aydınlatma testlerini dijital ortama taşıyor

Mercedes-Benz Türk Otobüs Ar-Ge ekibi, ‘İç Aydınlatmanın Dijitalleştirilmesi’ projesi ile otobüslerin aydınlatma test süreçlerine değerli bir katkı sağlıyor. Proje ile rastgele bir prototip araç üretilmesine gerek kalmadan yolcular için en konforlu ve otobüs şoförleri için yansıma nedeniyle sürüş güvenliğini tehlikeye atmayan en güvenli aydınlatma sistemleri geliştiriliyor.

Mercedes-Benz Türk Otobüs Ar-Ge grubu, geliştirilmesinde öncü rol oynadığı ‘İç Aydınlatmanın Dijitalleştirilmesi’ projesi ile daha konforlu ve güvenli otobüs yolculuklarını hedefliyor. Söz konusu proje ile otobüs Ar-Ge ekibi, rastgele bir prototip araç üretmeden, yolcular için en konforlu ve otobüs sürücüleri için yansıma nedeniyle sürüş güvenliğini tehlikeye atmayan en güvenilir aydınlatma sistemlerini geliştiriyor. Tamamen dijital ortamda geliştirilen aydınlatma sistemleri sayesinde süreçte karşılaşılan iş yükünün azaltılması ve maliyetlerin düşürülmesi amaçlanmaktadır.

Testleri başarıyla geçti

Mercedes-Benz Türk Otobüs Ar-Ge ekibi, ‘İç Aydınlatmanın Dijitalleştirilmesi’ projesi ile yönetmeliklerle zorunlu hale getirilen ‘Acil Durum Aydınlatma Sistemi’ ve ‘Ön Cama Yansımalar Sürüş Güvenliğini Tehlikeye Atıyor’ testlerini de gerçekleştirebiliyor. Acil Aydınlatma Sistemi; Acil bir durumda sürücü tarafından etkinleştirilebilir. Aynı zamanda sistem, yolcuların acil ve kendinden emin bir şekilde otobüsten inmesini sağlamak için hem koridor hem de kapı alanlarının homojenlik ve limitlerle aydınlatılmasını istemektedir. Otobüs Ar-Ge grubu, ‘İç Aydınlatmanın Dijitalleştirilmesi’ projesi sayesinde artık prototip araçlar üretilmeden Acil Aydınlatma Sisteminin ihtiyacı karşılayıp karşılamadığını belirleyebiliyor. Bu sayede gerekli iyileştirmeler en kısa sürede yapılabilmektedir.

Aydınlatma sistemleri maksimum güvenliğe sahiptir

‘Sürüş Güvenliğini Tehlikeye Atacak Ön Cam Üzerine Düşünceler’ yönetmeliği; Özellikle geceleri araç çevresindeki ışığın minimum düzeyde olduğu alanlarda aracın iç aydınlatmaları açık olsa dahi sürücünün sürüş güvenliğini tehlikeye atacak bir yansımanın oluşmaması esastır. Sadece aydınlatmaların analiz edilmesinin yeterli olmadığı bu düzenleme için çevre geometrilerin rengi ve yansıma faktörlerinin de dikkate alınması gerekmektedir. ‘İç Mekan Aydınlatmanın Dijitalleştirilmesi’ projesi ile simülasyonlarda tüm faktörler dikkate alınarak gerekli testler yapılmakta ve aydınlatma sistemlerinde maksimum güvenlik sağlanmaktadır.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu